"הארץ" חושף: אלפי ילדים חילונים הצטרפו לבתי ספר חרדיים

ישראל פריי No Comments on "הארץ" חושף: אלפי ילדים חילונים הצטרפו לבתי ספר חרדיים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בימים האחרונים נכנס לתוקף מינויו של הרב אליעזר סורוצקין, מי שכיהן שנים רבות כיו"ר "לב לאחים", למנכ"ל החינוך העצמאי. בארגון שהוא מותיר מאחוריו רושמים תקופת עשייה מרשימה, בהם התמקד הארגון ברישום ילדים לבי ספר תורניים. עם או בלי קשר לשינויים בצמרת אימפריות החינוך החרדיות, מפרסם היום עיתון "הארץ" כתבה גדולה המסקרת את פעילות "לב לאחים".

"נדמה שבחינוך החרדי האשכנזי מקדישים מאמץ מיוחד לגיוס תלמידים ממשפחות חילוניות ומסורתיות באמצעות "לב לאחים" – נכתב בכתבה שהעלתה מנתוני משרד החינוך כי עשרת אלפים תלמידים ממשפחות חילוניות ומסורתיות לומדים כיום במסגרות חרדיות – "רישום הילדים במסגרות החרדיות היא רק השלב הראשון: "עם תחילת הלימודים מתחילה לפעול מערכת מסועפת של 'כוללי ערב לקירוב', שיעורי תורה, חוגים והרצאות להורי התלמידים שנרשמו".

העיתון חושף את שיטות השכנוע של הארגון: "ניסיונות השכנוע אינם מתמקדים ביהדות, אלא בבעיות החינוך החילוני, האמיתיות והמוגזמות. "יוצא לי לדבר עם חילונים גמורים", אומר אלימלך, אחד הפעילים. "אני לא מבין איך אפשר לשים את הילד בבית ספר חילוני. אני לא מדבר על הדת אלא על השפה, הקללות, הנגיעות. אין שם חינוך. פשוט לבכות".

העיתונאי אור קשתי מתחקה ביסודיות אחר התקצוב של הרשת המסועפת, אשר מלבד תקציבי המדינה נהנית מתרומות של קרנות "קירוב" רבות, ובראשן "קרן וולפסון" של המיליארדר החרדי זאב וולפסון ז"ל מארה"ב, המחלקת כ-155 מיליון ש"ח בשנה לארגונים ועמותות שונות העוסקים ב"קירוב".

בסוף הכתבה המאלפת, מובאת – איך לא – תגובתו של מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושיוויון, עו"ד אורי רגב: "חשוב מאוד שהציבור בישראל יהיה מודע לסכומי העתק המוזרמים כדי להעביר ילדים ובני נוער ממסלול ציוני של השכלה כללית, שירות ועבודה למסלול לא־ציוני של השתמטות מהשכלה, מצבא ומעבודה".



0 תגובות